Miért a Hisense?

A Hisense 1969 óta gyárt háztartási elektronikai cikkeket.

Termékskálájában légkondícionáló berendezések mellett többek között nagyméretű háztartási berendezések: hűtőszekrények, mosógépek, televíziók szerepelnek, de számos Hisense fejlesztés bizonyít az orvostudomány területén vagy a közlekedési iparágban is.

A Hisense a világ 4. legnagyobb televíziógyártója. Olyan márkákkal is rendelkezik, mint a Toshiba és a Sharp. A világ legnépesebb országában, Kínában évek óta a Hisense értékesíti a legtöbb TV készüléket.

A cégcsoport éves árbevétele 2017-ben 17 milliárd USD volt.

Irodái, fejlesztő és gyártó egységei a világ minden kontinensén megtalálhatók.

Hisense elkötelezett támogatója a sportnak, névadója a melbourne-i Hisense Arénának, főszponzora 2018- as FIFA labdarúgó világbajnokságnak, de támogatóként és beszállítóként is megjelenik az autóversenyzésben (NASCAR, Formula 1).


Közeleg a fél évszázad: a Hisense története

1969 szeptemberében vált külön a Quingdao-i kettes számú Rádiógyártól (Qingdao No.2 Radio Factory) a Hisense. Az akkor még kis gyár első terméke egy Red Lantern (Vörös Lámpás) nevű rádiókészülék volt, de hamarosan a televíziók gyártásával is foglalkozni kezdtek. 1979-is csak visszafogott darabszámmal dolgoztak, mivel addig kínai magáncégek csak állami szervezetek számára gyárthattak tévéket, ekkortól azonban feloldották ezt a korlátozást, és a gyár termelése megsokszorozódott. A színes tévéket már a Matsushitától megvásárolt új gyártósoron készítették, de időközben beolvasztottak technológiai megoldásokat és licenceket olyanoktól is, mint a Hitachi, a Lucent, az NEC, a Sanyo, a Toshiba és a Qualcomm.

A Hisense következő nagy lépése az volt, amikor 1997-ben a sanghaji tőzsdére lépett. Ekkoriban kezdődött a kínai elektronikai cégek fellendülése, és bár sokan belebuktak az egymás hegyén-hátán alakuló kis cégek miatti káoszba, a Hisense erősödni és növekedni tudott - többek között azért is, mert jó érzékkel olvasztott magába olyan új cégeket, amelyek önmagukban eltűntek volna, de technológiai tudásuk, szakembergárdájuk révén pluszt jelentettek a vállalat számára.

Tévés cégből technológiai nagyágyú

Ezután kezdődött az a bővülés is, melynek során a cég egyre több háztartási berendezéstípus gyártásába is belekezdett a légkondicionálóktól a hűtőgépekig, de készülnek a Hisense gyáraiban laptopok és okostelefonok is. A klímák terén a Hisense egyenesen az inverteres technológia egyik úttörője, sokat tett azért, hogy manapság már ne hangos és gazdaságtalan monstrumok küszködjenek a levegő hűtésével, hanem multifunkciós, gazdaságos, halk és egészségbarát készülékeket használhassunk. Abban, hogy a klímákat ma már ne csak hűtésre, de fűtésre is használhassuk, szintén nagy szerepük van, többek között a saját fejlesztésű VVI technológiának köszönhetően, amely alacsony hőmérsékletű környezetben 100 százalék közelében tartja az eszköz hatékonyságát. A cég 2015-ben 23,7 millió dollárért megvásárolták a Sharp mexikói gyárát és ezzel együtt Észak- és Dél-Amerikára vonatkozóan a Sharp tévék értékesítési jogait. 2017 végén pedig bejelentették, hogy 95 százalékos részesedést szereznek a Toshiba Visual Solutions vállalatban 113 millió dollár értékben.

A Hisense mára egy húsznál is több leányvállalatból álló óriási cégcsoport, mely világszerte tucatnyi gyárat és fejlesztőközpontot üzemeltet, Kína mellett az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Argentínában, Dél-Afrikában, fél tucatnyi európai országban, az Egyesült Arab Emirátusokban, Japánban, Thaiföldön, Indonéziában, Malajziában és Ausztráliában. Jelentőségüket az is jól mutatja, hogy egyre több szponzorációs és partneri tevékenységet indítanak. Legutóbb a 2018-as FIFA futball világbajnokság hivatalos támogatói voltak, de stratégiai partnerei az Aston Villa futballklubnak, a Melbourne-i sportcsarnok is Hisense Arena néven működik, de támogatnak technológiai kiállításokat és egyetemeket is. A 75 ezres munkaerőbázist foglalkoztató vállalatcsoport márkái közül jelenleg tévék terén világszinten a harmadik, légkondik terén Kínában szintén a harmadik, ugyanitt a hűtők piacán ezüstérmes, a tévék versenyében pedig első, immár 13 éve folyamatosan.

Kapcsolódó tartalmak